بازاریابی اینترنتیتجارت الکترونیکچیستسئو

محتوای سبز چیست

آخرین بروزرسانی

بسیاری از محتواهایی که در فضای وب مطالعه می‌کنیم تاریخ مصرف مشخصی دارند و قاعدتا محتوای سبز به‌شمار نمی‌آیند.

کار در بخش اخبار بسیار دشوار می‌شود؛ چرا که یک خبر ممکن است ظرف چند ساعت کهنه شده و ارزش محتوایی خود را از دست بدهد. نتایج پژوهش‌ها و یافته‌های علمی هم تا زمانی که پژوهش تازه‌ای در آن خصوص منتشر نشده باشد، اعتبار دارند و به محض انتشار پژوهشی تازه، از ارزش و اعتبارشان کاسته شده و به اصطلاح، منقضی می‌شود.

محتوای سبز یا محتوای همیشه سبز، تاریخ مصرف مشخصی ندارد و تا سال‌ها قابل استفاده بوده و مفید است. درصورتی‌که بتوانید در حوزه فعالیت خود محتوای سبز تولید کنید، قطعا مخاطبان بیشتری را جذب خواهید کرد.

محتوای سبز یا محتوای همیشه سبز چیست؟

تعریف مفاهیم کلیدی، مقایسه علمی پدیده‌های ثابت، اطلاع‌رسانی در خصوص مفاهیمی که کمتر دست‌خوش تغییر می‌شوند، می‌تواند به تولید محتوای سبز منجر شود.

در طی سالیان، محتوای سبز باید به‌روزرسانی شده و تعاریف جدید به آن وارد شود، اما یک محتوای سبز، هیچگاه ارزش و اعتبار خود را از دست نخواهد داد.

بسیاری از کسب و کارها به ویژه در حوزه فناوری دائم در حال تحول و تغییرند و تولید محتوای سبز در این حوزه‌ها بسیار دشوار و نیازمند هوشمندی بالایی است.

در سایر حوزه‌ها کار، کمی ساده‌تر خواهد بود و می‌توانید محتوایی تولید کنید که پس از ایندکس و شناسایی موتورهای جستجو برای مدت‌ها بازدید خوبی به شما هدیه کند.

برای تولید و ارائه محتوای سبز نیاز به تخصص، هوشمندی و شناخت مخاطب داریم. ببینید در حوزه کاری شما چه چیز برای مخاطب جذاب است که زیاد تغییر نمی‌کند؟  مفاهیمی که مخاطبان دائم در جستجوی آن هستند کدامند؟

پس از شناسایی مفاهیم کلی تلاش کنید محتوایی کاربردی و موثر در این خصوص تولید کنید و پس از بهینه‌سازی مطلب برای موتورهای جستجو آن را با مخاطبان به اشتراک بگذارید. بعد از اینکه مفهوم برای مخاطبان شناسایی شد و مورد پسند قرار گرفت می‌توانید هر از چند گاهی به آن مراجعه کرده و مفهوم را به روزرسانی کنید.

آیا محتوای روز بی ارزش است؟

قطعا محتوای روز بی ارزش نیست و تولید محتوای به روز می‌تواند شما را پیش‌رو و متخصص نشان دهد. بنابراین لازم است مطالبی که به روز هستند و تاریخ انقضای مشخصی هم دارند منتشر کنید. اما در کنار آن برای تولید محتوای همیشه سبز هم لازم است برنامه مشخصی داشته باشید.

سایت‌های خبری به‌طور روزانه حجم زیادی از محتواهای جذاب روز تولید می‌کنند و همیشه مخاطبان خاص خودشان را خواهند داشت؛ اما زمانیکه برای یک شرکت یا سازمان مشخص تولید محتوا می‌کنید، ارائه گزارش‌ها، مقالات و محتواهای همیشه سبز، قطعا بیشتر از اخبار داخلی شرکت و مجموعه‌تان برای شما بازدید، اعتبار و فروش به ارمغان خواهد آورد.

محتوای سبز

تقویم محتوایی و محتوای همیشه سبز

کلمات کلیدی پر جستجو در تولید محتوای همیشه سبز نقش کلیدی ایفا می کنند، شما باید کلمات کلیدی مرتبط به حوزه فعالیت خود که دائما جستجو می شوند و مخاطب به آن ها علاقه دارد را شناسایی کنید و حول آن کلمات به تولید محتوای همیشه سبز بپردازید.

محتوای همیشه سبز باید به تناسب از کلمات کلید اصلی و فرعی استفاده کند و در عین حال مخاطب را با کلمات تکراری خسته نکند و فراری ندهد. این کار برای خودش هنری است که محتوای اثر بخش، مفید و همیشه سبز تولید کنید، همزمان کلمات کلیدی را به تناسب بکار ببرید و در عین حال تبلیغاتی و خسته کننده هم نباشید.

شاید در نظر اول کمی ترسناک به نظر برسد اما با تمرین، افزایش آگاهی و تسلط بر نویسندگی می‌توانید به این مهارت دست پیدا کنید.

اما پیش از اینکه آموزش‌های لازم را ببینید اقدام به تولید محتوا نکنید و در صورتیکه احساس می‌کنید زمان کافی برای یادگیری ندارید از کمک کارشناس تولید محتوا بهره بگیرید تا برای شما محتوای سبز و مفید تولید کند.

هیچگاه جایگاه برند خود را با به اشتراک‌گذاری مفاهیم کم ارزش به خطر نیندازید. حضور کمرنگ و حتی عدم حضور در فضای وب بسیار بهتر از حضور بد و نامناسب خواهد بود.

تهیه تقویم محتوایی می‌تواند به تولید منظم محتوا و هدفمند کردن فعالیت شما در فضای مجازی کمک کند؛ اما نکته‌ای که در تنظیم تقویم محتوایی باید به آن توجه کنید، انعطاف‌پذیری بالاست. هر چه انعطاف‌پذیری بیشتر باشد، می‌توانید بهتر و موثرتر عمل کنید.

گاهی یک رویداد روز که ارزش بالایی دارد باید به تقویم محتوایی شما اضافه شود و یا به دلایل خاص انتشار برخی مطالب را به تعویق بیندازید باید برای هر تغییر احتمالی آماده باشید.

منبع: ویرگول نوشته «شهرزاد کیافر»
https://bit.ly/34XPj7n
برچسب ها

نوشته‌های مشابه

پاسخی بگذارید

دکمه بازگشت به بالا
بستن