ایجاد ستون Running Total را در لیبره آفیس کالک

Running total مفهومی از جمع اقلام داده از ابتدا تا مرحله فعلی است. پیادهسازی آن در لیبره آفیس کالک ساده است. در اینجا نحوه انجام آن آمده است.
ایجاد Running Total Column در لیبره آفیس کالک
ما یک سری داده مانند زیر داریم که در آن ستون B کل فروش $ را با تاریخ دارد. ما یک مجموع در حال اجرا در روز در ستون C ایجاد میکنیم.
در سلول C2 فرمول =B2 را وارد کنید. این اطمینان حاصل می کند که مقدار اول همان مقدار B2 باقی میماند.
در سلول C3 فرمول زیر را وارد کرده و enter را فشار دهید. دستگیره را پایین بکشید تا مجموعه دادههای شما وجود داشته باشد. $B$2 مرجع مطلق است به این معنی که همیشه به سلول B2 اشاره میکند حتی اگر وقتی دستگیره را بکشیم فرمول تغییر کند. B3 به مرجع نسبی اشاره دارد، یعنی مطابق با شماره ردیف فعلی تغییر میکند.
1 |
=SUM($B$2:B3) |
میتوانید ببینید مجموع در حال اجرا محاسبه شده است.
مطالعه موردی
اگر در مثال بالا، برای چند روز، کل فروش ۰ دلار باشد، چه؟ در این موارد، اگر فرمول بالا را در Col C اعمال کنید، یک مجموع در حال اجرا یکسان برای کل فروش خالی محاسبه میشود.
بنابراین، برای غلبه بر آن، از یک تابع IF مانند زیر استفاده کنید تا بررسی کنید که آیا سطر مربوطه مقداری غیر صفر دارد یا خیر و سپس مجموع در حال اجرا را محاسبه کنید. در غیر این صورت از آن بگذرید. فرمول زیر را در سلول C3 وارد کنید:
1 |
=IF(B3>0,SUM($B$2:B3),””) |
میبینید Total برای C4 و C5 محاسبه نمیشود زیرا B4 و B5 هیچ فروشی ندارند.
این روشی است که میتوانید سرعت اجرای مجموع را در لیبره آفیس کالک پیادهسازی کنید. شما میوانید این فرمول را در موارد مختلف گسترش دهید تا به مجموع در حال اجرا برسید.
اگر تمایل دارید تا در مورد این نرمافزار قدرتمند بیشتر بدانید در ادامه با سری مجموعه آموزشهای لیبره آفیس کالک همراه باشید.
همچنین اگر نکته یا نظر خاصی در راستای تکمیل این محتوا دارید حتما آن را در بخش نظرات با ما در میان بگذاربد تا پذیرای شما باشیم.