ایجاد ستون Running Total در لیبره آفیس کالک
Running total مفهومی از جمع اقلام داده از ابتدا تا مرحله فعلی است. اجرای مجموع میتواند نگاهی اجمالی به مقادیر کل با رشد مجموعه دادهها به شما بدهد. به عنوان مثال. برای ردیابی کل ارزش فروش تا به امروز، برای ردیابی مانده حساب جاری با در نظر گرفتن برداشتها و سپردهها و غیره.
- ما یک سری داده مانند زیر داریم که در آن ستون B کل فروش $ را با تاریخ دارد. ما یک مجموع در حال اجرا در روز در ستون C ایجاد میکنیم.
- در سلول C2 فرمول =B2 را وارد کنید. این اطمینان حاصل میکند که مقدار اول همان مقدار B2 باقی میماند.
- در سلول C3 فرمول زیر را وارد کرده و enter را فشار دهید. دستگیره را بکشید تا مجموعه دادههای شما وجود داشته باشد. $B$2 مرجع مطلق است به این معنی که همیشه به سلول B2 اشاره میکند حتی اگر وقتی دستگیره را بکشیم فرمول تغییر کند. B3 به مرجع نسبی اشاره دارد، یعنی مطابق با شماره ردیف فعلی تغییر میکند.
1 |
=SUM($B$2:B3) |
- میتوانید ببینید running total محاسبه شده است.
مطالعه موردی 1
اگر در مثال بالا، برای چند روز، کل فروش 0 دلار باشد، چه؟ در این موارد، اگر فرمول بالا را در Col C اعمال کنید، یک running total یکسان برای کل فروش خالی محاسبه میشود.
بنابراین، برای غلبه بر آن، از یک تابع IF سریع مانند زیر استفاده کنید تا بررسی کنید که آیا سطر مربوطه مقداری غیر صفر دارد یا خیر و سپس running total را محاسبه کنید. در غیر این صورت از آن بگذرید فرمول زیر را در سلول C3 وارد کنید:
1 |
=IF(B3>0,SUM($B$2:B3),””) |
میبینید total برای C4 و C5 محاسبه نمیشود زیرا B4 و B5 هیچ فروشی ندارند.
درباره محسن بهارلوئی
رسالت من و تیم حاضر در رسانه «محتوای باز» که از اقصی نقاط ایران در حال تالیف مقالات آموزشی هستند؛ آموزش کلیه نرمافزارهای آزاد/متنباز و ابزارهای گنو/لینوکسی برای ایرانیان است. امید است که هر چه سریعتر و با کیفیتتر محقق شود.
نوشتههای بیشتر از محسن بهارلوئیاین سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش میشوند.
دیدگاهتان را بنویسید