اداریکالکلیبره آفیس
نحوه انجام Autosum در لیبره آفیس کالک

هنگام کار با صفحات گسترده بزرگ حاوی تعداد قابل توجهی سطر یا ستون با داده، اغلب به جای تایپ دستی تابع SUM، با یک کلیک سریع یک منو یا دکمه، نیاز به جمعبندی خودکار است. لیبره آفیس کالک دارای این ویژگی است و در اینجا نحوه انجام آن آورده شده است.
Autosum در لیبره آفیس کالک
- یک Workbook باز کنید.
- سلولی را که میخواهید جمع خودکار دادههای خود را در آن قرار دهید انتخاب کنید.
- روی نماد سیگما در کنار نوار فرمول کلیک کنید و از منوی کشویی بر روی Sum کلیک کنید.
- میتوانید ببینید که مجموع به طور خودکار محاسبه میشود.
نکات
- اگر چندین ستون را با اعداد انتخاب کنید، autosum تمام دادهها را شناسایی میکند و یک جمع سریع به شما میدهد.
- اگر دادههای شما دارای برچسبهای ستون متنی هستند، autosum آن را نادیده میگیرد و autosum صحیح را به شما میدهد.
اگر تمایل دارید تا در مورد این نرمافزار قدرتمند بیشتر بدانید در ادامه با سری مجموعه آموزشهای لیبره آفیس کالک همراه باشید.
همچنین اگر نکته یا نظر خاصی در راستای تکمیل این محتوا دارید حتما آن را در بخش نظرات با ما در میان بگذاربد تا پذیرای شما باشیم.